Fokus > Annonsemarked
— De som allerede har latt seg overbevise av et ekkokammer, er, sier Sintef-forsker Petter Bae Brandtzæg, som tror at Faktisk.no vil ha begrenset effekt.
(minervanett.no)
[27.03.2017 21:26]
Teknisk Ukeblad selger Tek til VG to år etter oppkjøp.
Les mer »
«VG er i dag Norges desidert største nyhetsnettsted. Vår ambisjon er å gi brukerne et enda bredere tilbud de kommende årene.».
(IT-avisen) |
Målretter mer reklame.
Les mer »
Programmatisk annonsesalg utgjorde til sammen 700 millioner kroner i Norge i fjor, mens det tradisjonelle annonsesalget på nett utgjorde 2,1 milliarder kroner.
(Klassekampen) |
Trump stoppet nye personvernregler for internettleverandører.
Les mer »
Etter en debatt preget av myter og misforståelser.
(Digi.no) |
Kan søke pressestøtte.
Les mer »
- Avisa Dagbladet er på mange måter i ferd med å bli en abonnementsavis, sier sjefredaktør John Arne Markussen. Veksten i digital brukerbetaling åpner for at avisa kan kvalifisere for pressestøtte i år.
(Klassekampen) |
- Printmediene får ufortjent mye juling.
Les mer »
I løpet av to år har over 220 reklamemillioner forsvunnet fra dagspressen. Men forhandlingsdirektør Harald Eide-Fredriksen i Dentsu Aegis Network mener papirannonser fortsatt står sterkt.
(www dn no / forsiden) |
Tror på vekst for RB i år.
Les mer »
Færre gratisartikler på Rbnett har gjort at Romsdals Budstikke det siste året har mistet 2.000 lesere. Mediehusets toppsjef tror likevel strategien er riktig.
(Romsdals Budstikke) |
Kan få solid økning i støtten.
Les mer »
Mediemangfoldsutvalget foreslår å øke minstestilskuddet til lokalaviser til 750.000 kroner og ber om fritak fra arbeidsgiveravgift for norske medier. Dette ble kjent da Mediemangfoldsutvalget la fram sin rapport i Oslo tirsdag klokken 10.15.
(bsnett.no) |
Ås Avis økte opplaget med 12 prosent i 2016.
Les mer »
Lokalavisa i Ås har fjerde største opplagsvekst av de 62 avisene i Amedia.
(aasavis.no) |
Holder på leserne.
Les mer »
SORTLAND: Lesertallene for Bladet Vesterålen holder seg stabile, viser siste måling fra Mediebedriftenes Landsforening.
(www.blv.no) |
Slik takler de mediekrisen.
Les mer »
Begge lokalavisene i Oppdal har opplagsfall, men takler mediekrisen bedre enn mange kolleger.
(Opp.no, Oppdal) |
Optimismen er tilbake.
Les mer »
Ikke alle piler peker nedover for norsk presse. Avisenes brukerbetaling er i vekst. Hos Amedia fikk 48 av 62 lokale mediehus opplagsvekst i fjor.
(Klassekampen) |
Rekordvekst for Amedia.
Les mer »
Eierkonsernet til Ringerikes Blad gikk ut av året med rekordsterk vekst i antall betalende abonnenter.
(Ringblad.no - Ringerikets Blad) |
Historisk trendskifte for Amedia i 2016.
Les mer »
Framgangen fortsetter i Amedia. Konsernet, som eier Aura Avis, leverte i 2016 et brutto driftsresultat på 422 millioner, og gikk ut av året med rekordsterk vekst i antall betalende abonnenter.
(Aura avis) |
Halve overskuddet er borte på ett år for Amedia.
Les mer »
Selv velger mediegiganten å ikke henge med hodet.
(Nettavisen) |
Reklamemarkedet i fjerde kvartal 2016: Endelig i pluss.
Les mer »
IRMs kvartalsrapport viser at reklameinvesteringene økte med 1,6 prosent i det siste kvartalet i 2016. Totalt for helåret 2016 gikk reklameinvesteringene tilbake med 2,2 prosent. Markedet omsatte totalt for 19,2 milliarder kroner.
(Kreativt Forum) |
Utviklere til Adresseavisen Teknologi.
Les mer »
Mediebransjen er et spennende sted å jobbe for teknologer. Løsninger må utvikles og tilpasses i raskt tempo når teknologien åpner nye muligheter og kundene endrer vaner fra måned til måned. Derfor trenger vi flere dyktige utviklere på laget.
(Teknisk Ukeblad) |
Tar milliard-tap i Tapad.
Les mer »
For ett år siden betalte Telenor tre milliarder kroner for Tapad. Nå skrives verdien ned med én milliard kroner.
(Inside Telecom) |
LO bevilger 10 millioner til Dagsavisen.
Les mer »
LO ønsker å styrke arbeidslivsjournalistikken og har derfor i dag vedtatt å bevilge 19 millioner kroner til Dagsavisen og Klassekampen.
(Dagsavisen) |
|Om Viddi.no | Kontakt oss på support (a) viddi.no | Copyright® - 2006 Viddinews AS |